Saturday, 20 August 2011

Segmen | Cerita Aku dengan Bulan



awalnya..hamba hanya pandang sekilas segmen ini ekoran tugasan yang bertimbun banyaknya...
tapi disebabkan sahabat lama empunya segmen..maka hamba pun mula menggali cerita lama yang sudah hampir menjadi kerak bumi di dasar hati ini...dan hamba olahkan dalam bicara puisi..antara aku, dia dan bulan....

dulu..tika adanya saat bahagia
susah senang dikongsi bersama
tiadalah rasa gundah mahu nestapa

dulu...walau sering bertanya khabar berita
rindu tetap berkunjung jua
dan dirinya selalu luhur berbicara

dulu..bicaranya...
tiap kali rindu datang menjengah
akan dia menatap bulan nun jauh di sana
maka..pudar sedikitlah rasa itu di dada

dulu...teramatlah bahagia dan berbunga
aku juga berbuat hal yang sama
namun..tika dan saat ini
memandang bulan pun ku tak sudi

bukanku benci bulan
tapi kubenci hati yang merindu
rindu mengerling bulan lagi
dan rembulan pun telah menghilang pergi


7 comments:

Zul Fattah said...

wah..best r puisi ni..
pandai mu buat.. dalam maknanya ni..
tima kasih ino..sudi join.. haha..
tima kasih..

Zul Fattah said...

jom ..terjah blog kawan2 lain,..
ini je yg mampu.. haha..

http://zulfattah.blogspot.com/2011/08/salam-semua.html

3no gr33ny said...

hehe..ni la hobi aku...

PeRmAtA bIrU said...

orang bila rindu mesti lihat bulankan???

3no gr33ny said...

emm itu kalo ada rasa rindu dan sayang..tp kalo rindu tanpa sayang..lg bgus jgn kerling pon bulan..t sakit segalanya

-syira- said...

knp kalo rindu kena tgok bulan ea..:)
singgah dari segmen yg sama..slm pknalan..:)

3no gr33ny said...

bulan tu tenang..boleh hilangkan rindu..
mm mcm tu kot analoginye

 
Copyright 2012

Template Blogger Dihasilkan oleh alif ismail