Thursday, 2 August 2012

Makan-makan 6

Assalamualaikum...

Buah Tanjung
p/s : Rindu pula hamba dengan kuih tradisional negeri hamba ini walau hamba tidak berapa gemar dek manisnya kadang terlampau..tapi hamba tetap berbangga dengan kepelbagaian kuih yang ada di sana (^_-)

20 comments:

Dylla Abas said...

sy suka cek mek molek..huhu >_<

3no gr33ny said...

Dylla Abas cek mek dah senang dapat dimana-mana..ehhe..bezanya sedap ke tidak je..

Kancil 8349 said...

nama kuih nie buah tanjung..ndak pernah makan pun...tapi memang menyelerakan kalau tengok

keri ikhwan said...

lama tak makan. lupa dah camna rasa dia

QueeN TerataI said...

errr mcm x pernah mkn jer.. kuih apakah ini?

3no gr33ny said...

Kancil 8349 : memang sedap tapi tidaklah tertelan kiranya makan banyak dek rasanya yang manis..maklum sahaja kuih ini asalnya dari negeri hamba

3no gr33ny said...

keri ikhwan : huhu..bertuah sahabat Keri yer...kuih tradisional sudah dilupakan

3no gr33ny said...

QueeN TerataI : inilah kuih tradisional di negeri Kelantan dan namanya buah tanjung =)

Alif Ismail said...

salam tuan hamba..

kuih apakah itu??? kuih muih kah..?? hehehe.. nampak macam teramat manis je...mesti sedap tuh..kecur sudah...

Kancil 8349 said...

manis eya...patut pun orang - orangnya manis...hampir2 berjodoh dengan orang kelatan suatu ketika dulu...3 orang lagi tu...kata orang bukan jodoh

3no gr33ny said...

Alif Ismail : w'slm...inilah kuih tradisional di negeri hamba...memang sangat manis tapu sedap =)

3no gr33ny said...

Kancil 8349 : hahah...ramai juga awek Kelantan yang berjaya sahabat Kancil mengurat ek..

Myideakini [dot] com said...

Salam Ramadhan...

Kuih buah tanjung...tak pernah rasa n makan le kuih ni...kat mana boleh dapat ye?

www.myideakini.com

Faaein Talip Roy said...

Salam Ramadan Miss greeny.. =)

tq sudi jengah2 ke blog hamba..

Shahril Nasir said...

serindu-rindu tuan hamba...rindu lagi hamba disini....1 makanan malaysia pon x dapat nk dirasa..hehe

3no gr33ny said...

Myideakini [dot] com : kuih ini popoular di negeri Kelantan =)

3no gr33ny said...

Faaein Talip Roy : terima kasih juga sudi menapak di sini =)

3no gr33ny said...

Shahril Nasir : kan mudah kiranya tuan hamba dapat memasak..dapatlah rasa masakan seperti di sini =)

Remy hazza said...

telur itik....... kuning keemasan , only in kelantan......
kalau tempat lain telur itik putih jer......he3

3no gr33ny said...

Remy hazza : haha..ada pula sahabat Remy gelarkan buah tanjung ni telur itik..kelakar =)

 
Copyright 2012

Template Blogger Dihasilkan oleh alif ismail