Friday, 13 January 2012

Makan-makan (2)

Assalamualaikum sahabat!!

   Dua minggu sebermulanya semula kehidupan hamba sebagai pelajar..sudahlah genap dua minggu hamba di tanah orang yang sememangnya agak jauh dari kampung halaman hamba...Maka rindulah hamba akan makanan di negeri Cik Siti Wan Kembang nun yang jauh di mata...

   Bila bercerita tentang makanan..biasanya sahabat di sekeliling sini pasti membuat garisan muka yang membuatkan hamba agak terkilan untuk berkongsi rasa teruja..Kata mereka..makanan di negeri hamba agak pelik bunyinya..

   Jadi apa pula kata tuan hamba yang sedang membaca?? Ini satu darinya..percik perut (lembu)..hehehe......

percik perut

12 comments:

PeRmAtA bIrU said...

huhuhu.. saya x makan perut... eh tipu jer.. saya makan kerabu perut.. tapi memang pelik lah... :)

Kancil 8349 said...

wah...kancil ndak suka makan percik perut nie...bermasalah...hehehe

Gen2Merah said...

macam satay plak... nyum nyummmm

3no gr33ny said...

PeRmAtA bIrU : ni la pelik tapi benar tuan hamba..dan sedap sangat2!

3no gr33ny said...

Kancil 8349 : nak kena try dulu tu tuan hamba..jemput la ke negeri hamba =)

3no gr33ny said...

Gen2Merah : makan begitu saja pon boleh..mkn dengan nasi panas2 pon best!

pisau belati said...

pagi pagi tengok makan buat perut jadi lapar.

3no gr33ny said...

pisau belati : memang akan lapar..huhu

keri ikhwan said...

suka sup perut. percik perut blum cuba lagi... nmpak sedap tu

3no gr33ny said...

keri ikhwan : org kelantan sendiri tak pernah makan ni..maka hamba pon terkedulah..huhu

cubalah..di pasir mas paling sedap rasanya!

keri ikhwan said...

haha... jarang kot jumpa. kt pasar mlm pun x perasan. kt rumah klu percik pun x pernah lak smpai percik perut

3no gr33ny said...

keri ikhwan : xpernah jgk buat sendiri percik perut ni..huhu

 
Copyright 2012

Template Blogger Dihasilkan oleh alif ismail