Sunday, 28 July 2013

Andainya Aku Tak Setia

Andai aku tidak setia
Mudah bagiku bernafas di dunia
Tidak lagi memikirkan cinta lama
Tak pula berserah pada takdirnya

Mungkin aku sedikit berusaha
Mencari cinta yang direda Dia
Agar bisa kuterjemah cinta pada jalan-Nya
Menghalalkan hubungan dua jiwa

Indahnya cinta
Baik khabar dari rupa
Sekali terluka
Sakitnya lama terasa

Doaku pada Sang Pencipta
Hilangkan sedikit rasa setia
Supaya masih ada tersisa
Buat suami yang selayaknya


p/s : Hamba sering mempersoalkan..mengapa sahabat-sahabat hamba yang tidak setia memperoleh jodoh yang baik dan berakhir dengan hubungan yang halal.....Adakah mungkin hamba juga perlu begitu?? (T.T)

22 comments:

Kancil 8349 said...

sabar...pasti ada hikmah...Allah tunjukkan kamu untuk mencari yang setia padamu...janganlah risau sangat

3no gr33ny said...

Kancil 8349 : memang hamba sedasng sabar tetapi jiwa terganggu dek dikacau si dia yang lama

wantie said...

sabar..pasti ada hikmah.

maaf cakap. mungkin jodoh dorang tu pun adalah dari insan yang tak pernah setia sebelum ni. so, bila dah dorang menjadi pasangan yang halal.. maka dorang pula belajar untuk setia..

3no gr33ny said...

wantie : mungkin juga kan u sabar dan sahabat...cuma perlu sabar dan terus menunggu mungkin

Kancil 8349 said...

buat bodoh je sal dia...kita kena tegas pada diri kita

3no gr33ny said...

Kancil 8349 ; dah tiga tahun..penat hamba sebegini

Kancil 8349 said...

kesiannya kamu...semoga dipertemukan jodoh ketika kamu posting nanti..sabar eya...

3no gr33ny said...

Kancil 8349 : haha..kelakar pula kenyataan sahabat...jodoh nanti posting

Wak Gelas™ said...

siannyerr..,uhUuu

pisau belati said...

Pembunuh Tanpa Bayang :-

jangan sedih...satu masa nanti jodoh itu pasti akan datang buat kau.mungkin sekrang bukan masa yang sesuai.tapi tidak bermakna kau hanya perlu tunggu saja.teruskan pencarian.

Kancil 8349 said...

hehehe....untuk sedapkan hati kamu yang sedih tu...

3no gr33ny said...

Wak Gelas™ : err...huhu

3no gr33ny said...

pisau belati : sudah pun berhenti mencari dan berputus asa dalam cinta

3no gr33ny said...

Kancil 8349 : hehe...hamba mengerti itu

Zul Fattah said...

bercinta dgn makhluk itulah jdnya.. sakit hati..

try bercinta dgn Allah.. baru best.. tenang je hdup..

betul la.. aku tabligh skrng..

3no gr33ny said...

Zul Fattah : mg g belajar dengan sapa?

Kancil 8349 said...

Salam Syawal yang bakal menjelang...mohon maaf jika ada terkasa bahasa

3no gr33ny said...

Kancil 8349 : SALAM SYAWAL juga buat sahabat

Hanif Idrus said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri Buat Semua Rakan-Rakan Blogger ..
Blogwalking Malam Raya...hehehehe.

Dari Hanif Idrus Blog and Family.
Thanks be my friend

3no gr33ny said...

Hanif Idrus : salam aidlifitri juga buata sahabat

Tetamu Istimewa said...

Jodoh itu di tangan Tuhan. Lambat atau cepat saja. Kita nantikan ya.

3no gr33ny said...

Tetamu Istimewa : insyaAllah..amin

 
Copyright 2012

Template Blogger Dihasilkan oleh alif ismail