Wednesday, 10 July 2013

Kuih-Muih 1

Assalamualaikum...

   Salam Ramadhan buat semua sahabat (^_^) ..pasti lebih seronok kiranya dapat berpuasa di kampung halaman dan menikmati pelbagai pilihan kuih-muih..malangnya kurang pilihan kuih tradisional di sekitar tempat hamba menuntut ilmu ni..huhu

   Kuih ini antara kegemaran hamba..mungkin sahabat juga tahu namanya..hehe.....cubalah teka!



18 comments:

Tetamu Istimewa said...

Sebelum ni saya tak pernah kenal dan asa pun. Sejak saya berkawan dengan orang kelantan, baru saya tahu. Akok kan? Tak tahulah betul ke tak. Memang sedap.

3no gr33ny said...

Tetamu Istimewa : hehe..betul pula tekaan sahabat...akok la namanya =)

Hanif Idrus said...

Akok!!!! Baru tahu..
Tgk mcm lempeng pisang....hihihihihi

MystoryPic said...

Rindunya saya nak makan kuih akok yang famous amos pernah masuk surat khabar kat kampung halaman nun jauh di sana.... Kat KL ni susah nak cari yang sedap

wantie said...

tak pernah merasa lagu kuih ni.

bila la berkesempatan.

Kancil 8349 said...

mak ai...time puasa nie masuk gambar nie...berbunyi perut Kancil...sabarlah...apapun...ndak pernah merasa kuih macam nie...

3no gr33ny said...

Hanif Idrus : mungkin sahabat perlu cuba pula lepas ni..hehe..dijamin sedap

3no gr33ny said...

MystoryPic : itulah..nak cari yang sedap hanya di kampung halaman sajalah

3no gr33ny said...

wantie : kesempatannya ada..mungkn sahabat perlu ke negeri cik siti wan kembang kelak.hehe

3no gr33ny said...

Kancil 8349 : kiranya sahabat pernah rasa..mungkin makin berkeroncongbunyi perut tu...hihih

boni kacak said...

apa kah itu ??

Remy hazza said...

kuih akok kan........ pernah makn....sedap rasanya......

Remy hazza said...

lupa pulak...salam ramadhan utk sahabat remy nie...slmt berpuasa....

Kancil 8349 said...

heheh...belum rasa lagi...(ndak = tidak)

3no gr33ny said...

boni kacak : sejenis kuih yang dinamakan sebagai akok..hehe

3no gr33ny said...

Remy hazza : pandai sahabat hamba ni bab2 makanan ek..hihi..salama Ramadhan jua buat sahabat

alif ismail said...

ini adalah kueh feveret hamba tau..kalau beli 3 hinggit hamba bleh habiskan sorang2..huhu...

3no gr33ny said...

alif ismail : tuan hamba lagi dasyat dari hamba walhal inipun kuih kegemaran hamba

 
Copyright 2012

Template Blogger Dihasilkan oleh alif ismail