Sunday, 7 July 2013

Runtuhan Sebuah Ukhuwah

Kusangka sudah temui sahabat sejati
Rupanya hanya mimpi di siang hari
Firasatku mengatakan dia teman suka dan duka
Rupanya dia senang bertandak kalaku terluka

Hatiku menidakkan keburukannya
Jasadku membutakan perlakuannya
Sehingga menular sakit di dada
Meriaskan rasa tersinggung bermaharaja
Meruntuhkan ukhuwah yang dibina

Kucari khilaf sebuah hubungan
Agar dapat disimpul semula ikatan
Namun tidak daya aku lakukan
Andai hanya bertepuk sebelah tangan

Kudidik sabar pada diri
Kerana aku bisa hidup bersendiri
Membiarkan rasa menyakitkan itu pergi
Walau tanpa teman sejati

Photo

26 comments:

Nur Fahz said...

teman sejati sukar dicari..1000 dlm 1 pasti akan ditemui.. :)

Lime Dotmy said...

bersabatlah kerana Allah..
bile die tiada disisi..
kita tahu Allah bersama...

My recent post : Lukisan 3D yang Menakjubkan

keri ikhwan said...

biasalah lain manusia lain ragam.
setakat perselisihan kecil tu kalau bleh jgn diperbesar.

adat berkawan ni kena bnyk tolak ansur, bnyak sabar dan memberi maaf.

MystoryPic said...

itu la lumrah alam dalam kehidupan kita

3no gr33ny said...

Nur Fahz : Maka setujulah hamba dengan pendapat sahabat

3no gr33ny said...

Lime Dotmy : terima kasih sahabat untuk nasihat itu

3no gr33ny said...

keri ikhwan : begitulah dayanya dalam bersahabat..hanya mampu bersabar dan bertahan selagi mampu..terima kasih sahabat

3no gr33ny said...

MystoryPic : ada jatuh ada bangunnya...begitu juga dalam bersahabat..

Kancil 8349 said...

bersabarlah wahai teman..Kancil pun mengalami situasi macam nie...apa kan daya..itu diluar jangkaan kita...namun bersyukur Allah dah tunjukkan kepada kita

3no gr33ny said...

Kancil 8349 : sangat sukar membezakan yang mana kaca yang mana intan permata

alif ismail said...

Salam ziarah...

anda telah ditagged disini

http://bloggeralif.blogspot.com/2013/07/selamat-menyambut-ramadhan-1434h.html

Kancil 8349 said...

memang sukar namun belajar dari kesilapan kita...janganlah disalahkan orang lain.

Tetamu Istimewa said...

Assalamualaikum, singgah kali pertama dan follow. Sudilah ke blog saya dan follow. Terima kasih.

Wah, cantik blognya, Selamat berpuasa.

Hanif Idrus said...

Kunjungan Salam Ramadhan untuk awak

3no gr33ny said...

alif ismail : terima kasih sudi men 'tag" hamba =)

3no gr33ny said...

Kancil 8349 : betul kata sahabat..tak semua yang dilakukan kita adalah betul

3no gr33ny said...

Tetamu Istimewa : terima kasih sudi bertandang dan menjadi sahabat hamba =)

3no gr33ny said...

Hanif Idrus ; salam Ramdhan jua buat sahabat Hanif

boni kacak said...

teman sejati memang terlalu sukar untuk dicari... terlalu sukar.. apa2 pun, salam ramadhan ye :)

3no gr33ny said...

boni kacak : salam RAMDAHAN =)

wantie said...

betul.. kekadang tu kita cuba tutup satu mata atas kesalahan sahabat baik kita. Tapi tak semestinya kita di balas yang serupa.

tengah sedih ke? sabar ye. everything will be fine.

Selamat berpuasa

3no gr33ny said...

wantie : sedih tu hanya sementara...setiap masalah pasti ada penyelesaiannya

Remy hazza said...

banyakan bersabar tau...dan biarkan segala kesedihan tu berlalu pergi.....

3no gr33ny said...

Remy hazza : bab kata P.Ramlee...sedangkan lidah lagi tegigit, inikan pula sahabat sejati..eheh

alif ismail said...

siapakah yang hilang tu...xpe..patah tumbuh kembali, hilang pasti kan berganti..

ingatlah kita masih ade ramai lg insan2 lain di muka bumi Allah ni...

3no gr33ny said...

alif ismail : betul juga kata sahabat

 
Copyright 2012

Template Blogger Dihasilkan oleh alif ismail