Wednesday, 31 October 2012

Don't Allow

Assalamualaikum sahabat...

LOVE : DON'T ALLOW
(if u think it may harmful yours)

 

Monday, 29 October 2012

Bakal Bermula

Assalamualaikum...




p/s : Doakan hamba esok hari yer..huhu (-.-!!)

Thursday, 25 October 2012

Salam Aidiladha


Assalamualaikum sahabat...

   Hamba dahulukan ucapan salam Aidiladha terlebih awal ni dek sesawang internet yang agak bermasalah belakangan ini ekoran cuaca yang tidak menentu..huhu...Alhamdulillah hamba telah selamat tiba di kampung halaman pada hari Isnin (^_^) dan menjadi suri rumah sepenuh masa seperti yang telah dijangka..huhu..

My Lovely Daddy 2011
p/s : Jangan lupa solat sunat Aidiladha!! hehe...

Sunday, 21 October 2012

Menang!!

Assalamualaikum sahabat..

   Tak bertualang hati gembira dek kemenangan pasukan bola negeri hamba malam ini..tidak sabar pula hamba mahu pulang ke tanah negeri tercinta pada esok malam dengan harapan agar semuanya selamat dan berjalan dengan lancar..terlupa sekejap hamba dengan kerja mengulangkaji ekoran minggu peperiksaan akan menjelang setelah tamatnya cuti Raya Korban nanti..huhu..seminggu di rumah tak terjamin buku bakal disentuh sekalipun (jangan contohi tabiat buruk hamba ini)


p/s : Tahniah buat pemain negeri Kelantan atas penat lelah!!

Friday, 19 October 2012

Pertandingan Nasyid Terbuka IPT / IPTS

Assalamualaikum sahabat hamba...

   Alhamdulillah dapat juga hamba menapak di halaman ini setelah beberapa hari terleka dengan keletihan duniawi dek sibuk dengan latihan nasyid untuk pertandingan anjuran Institut Latihan Perindustrian terbuka bagi IPT dan IPTS...Setelah dua minggu berhempas-pulas menjalani latihan siang dan malam..maka dua malam yang lepas berlangsung sudah pertandingan yang ditunggu-tunggu.....

video

   Syukur ke hadrat Illahi ekoran kami memperoleh tempat ketiga dek kalah pada dua pasukan lelaki..huhu..tapi kiranya kami di tempat pertama sekiranya kategori dibahagikan kepada wanita dan lelaki..hehe...Walau bagaimanapun kami tetap bersyukur ekoran kami dapat menjangkakan bahawa kami akan kalah pada pasukan lelaki berikutan kekuatan suara yang dimiliki mereka...

   Maka inilah pertandingan kali terakhir bersama kakak senior yang bakal menempatkan diri di sekolah pada tahun hadapan..secara tidak langsung hambalah bakal peneraju kumpulan nasyid baharu kelak..bukan mudah dapat hamba cari pengganti ahli dek ramai yang pandai menyanyi tapi tidak semua memiliki suara nasyid yang tersendiri (-.-;) ...doakan hamba berjaya nanti!!

Sunday, 14 October 2012

Johan Kawad Kaki Minggu Kokurikulum 2012

Assalamualaikum sahabat...

   Tempat pengajian hamba mengadakan Majlis Penutup Minggu Kokurikulum pada Jumaat lepas..alhamdulillah kami Pasukan Pengakap Kanak-kanak telah menjuarai Pertandingan Kawad Kaki sekaligus memecah rekod tradisi dek kebiasaannya gelaran johan dipegang oleh Pasukan Kadet Remaja Sekolah..hehe..gembira tak terkata kami semua kerana semua penat lelah kami berbaloi walau pada awalnya kami tidak meletakkan harapan..

   Kami hanya menjangkakan juara bakal milik kami hanya selepas selesai pertandingan..itu pun hanya kerana ramai yang memuji dan ada khabar angin yang menyampaikan bahawa markah kawad kaki kami adalah tertinggi..cuma markah pakaian yang belum diketahui..huhu...

   Adat pertandingan ada kalah dan menang...tapi masih ada yang tidak berpuas hati dengan kemenangan kami..mungkin juga mereka tidak boleh menerima hakikat dek kalah pada Pasukan Pengakap yang hanya 3 hari menjalani latihan berbanding mereka yang mengambil masa selama sebulan...bermacam kata, tohmahan, dan umpatan kami terima...

   Terdetik rasa terkilan dan hairan dengan sikap manusia yang tidak menerima hakikat serta Qada' dan Qadar Allah ni..bersikap kekanak-kanakan pun ada juga..bukan sahaja dalam kalangan pelajar malah ada di antara pensyarah sendiri...di lain entri nanti hamba ceritakan...huhu..mungkin juga ini ujian buat kami...Insya-Allah kami tidak akan pernah berbangga diri dengan kemenangan tak dijangka yang diperoleh ni..jom sama-sama tengok bagaimana kami peroleh gelaran johan (^_-)

video

Hamba paling depan dan tengah..hehe

Thursday, 11 October 2012

Angklung_SDP_Seni Dalam Pendidikan

Assalamualaikum sahabat...

   Pada sesi terakhir kelas Seni Dalam Pendidikan beberapa hari yang lepas, kami mempelajari cara bermain angklung..hehe..pada firasat hamba..semestinya ramai yang tidak tahu alat muzik ni...jom sama-sama tengok video kami...lagu ni bertajuk "Keroncong Untuk Ana"....



p/s : Kami tengok depan tu sebab ada kod / not muzik..hehe

Monday, 8 October 2012

Kawad Kaki Selesai

Assalamualaikum sahabat..

   Hamba mohon  maaf daripada sahabat dek tidak menjengah ke halaman ini sepanjang hujung minggu baru-baru ni..jadual agak padat dek pagi hari lagi pergi ke kelas memandu...petang dan malamnya pula ada latihan kawad kaki untuk pasukan Pengakap sempena pertandingan pada  Minggu Kokurikulum yang baru sahaja bermula hari ini..dan pertandingan tersebut telah pun dijayakan pada 2.30 petang tadi...

   Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar...insya-Allah jika tiada aral melintang, gelaran johan bakal menjadi milik kami..hehe..chewwahh!! (*o*) ...walau kami baru saja memulakan latihan pada  hujung minggu baru-baru ini berbanding pasukan lain yang telah pun menjalani latihan selama sebulan, tapi saya sangat berpuas hati dengan kerjasama rakan-rakan dan persembahan yang dilakukan tadi..

Gambar hiasan semata..
Nanti akan hamba kongsikan gambar dan videonya

doakan kejayaan menjadi milik kami yer (^_-)

Saturday, 6 October 2012

Tolong Hamba....

Assalamualaikum sahabat...

   Setelah beberapa jam hamba menghadiri kelas kereta..hamba mendapati bahawa hamba masih lagi tidak yakin untuk memandu..boleh tak kiranya sahabat sudi untuk berkongsi tip-tip ketika memandu?? Buntu hamba dek tidak lama lagi akan melalui ujiannya pula..huuhuk (T.T)


Friday, 5 October 2012

Kita Hanya Hamba-Nya



Senangnya kau meludahkan kata itu
Tanpa menoleh sedikit di sekelilingmu
Bahkan kau meneruskan langkah 
Dengan segaris senyum sinismu

Terlupa aku akan kedudukanmu
Hidup senang itu asal kamu
Gah tak terkata kehidupanmu nan lalu
Sedangkan kampung sahaja asalku

Fikir aku
Kita milik Allah
Sama saja di mata DIA
Iman pembeza kita

Firasatku..fikirmu lain
Megah milikmu tak tertanding
Sebangga mungkin menunjukkan gading

Ingatlah wahai manusia
Hebatkah kamu jika dibanding Yang Maha Pencipta

Asal kita sama dari tanah jua
Bukan api tidak pula cahaya
Allah Maha Adil Maha Saksama

Maka bersyukurlah kita
Dengan nikmat dunia yang sementara
Tak usah kau mengata mencerca
Kerana kita hanya hamba DIA

Wednesday, 3 October 2012

Program Profesion Saham Akhirat

Assalamualaikum sahabat...

   Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar semalam..persembahan kami pada awal majlis mendapat banyak pujian daripada sahabat yang lain..syukur sangat kerana hamba yang menjalani hanya tiga kali latihan  bersama kakak-kakak senior dapat melakukannya sehabis baik...kakak senior nasyid semuanya sekelas dan hamba sahaja yang junior..huhu (betapa tak pemalunya hamba ini)


   Seronok dapat mendengar ceramah mengenai "Profesion Saham Akhirat" yang disampaikan oleh Ustaz Asyraf...sesuai dengan kami bakal pendidik..sayangnya hamba tak berpeluang mengambil video penuh ceramah tersebut dek terpaksa balik awal..esok harinya hamba mempunyai ujian subjek Seni Dalam Pendidikan...memang agak kalut jugalah dek tidak menyentuh kulit buku sekalipun (-.-") 

p/s : Ujian tadi tersangatlah "mudah"..sadis yang amat

Monday, 1 October 2012

Satu Kepuasan

Assalamualaikum...

   Dek terleka menyiapkan "puppet"...terlupa hamba akan halaman yang sering diabaikan belakangan ini..Walau sudah jadual hamba bebas dari tugasan demi tugasan, namun hamba masih terjebak dengan tugasan-tugasan sampingan seperti laporan dan refleksi Pengakap, tutorial-tutorial yang masih berlonggokan, dan macam-macam hal lagi...

   Perkara utamanya yang bermain di benak hamba sebenarnya mengenai persembahan nasyid pada malam esok kerana tetamu yang bakal berkunjung bukan sebarangan..penceramah malam esok merupakan Imam Muda Asyraf...Rabu pula pertandingan kawad kaki..sedangkan hamba dan sahabat baru sahaja sehari menjalani latihan..cuak, takut, seram dan bermacam rasa bergelodak rasanya..huhu

   Doakan hamba berjaya menghadapi semuanya yer sahabat (-_-) ...tapi setiap perkerjaan tu, jika kita sudah melakukannya dengan sehabis baik..kita tetap akan berpuas hati walaupun tidak memperoleh sebarang kejayaan kerana kita telah cuba sehabis daya untuk mendapatkan hasil yang memuaskan semua pihak serta diri sendiri..!! (kata-kata ni sebenarnya lebih untuk meransang motivasi diri sendiri yang sedang huru-hara..huhuk)

Inilah hasil "puppet" bersama En. Bear Bear

 
Copyright 2012

Template Blogger Dihasilkan oleh alif ismail